2018. máj 15.

"Cicaborsó" avagy csicseriborsó a baba tányérján

írta: Vámos Vera
"Cicaborsó" avagy csicseriborsó a baba tányérján

Mostanában néha új ízekkel és ételfélékkel ismertetem meg a családot. A csicseriborsó ritka vendég a konyhámban... szerintem évente egyszer-kétszer ha eszünk.
Most pár napja vettem egy zacskó száraz csicseriborsót és, amíg ázott kikerestem két receptet: humusz és falafel készült belőle. A humusszal eddig nem kerültem barátságba, pedig kóstoltam már párszor, de most saját magam ízesítettem és elég jól sikerült (ergó ízlett mindenkinek). A falafel pedig isteni lett: garam masalát tettem bele, kevesebbet, mint, amit elbírt volna, mert persze a gyerekek is ették. A 2 éves még a kertből is visszajárt enni a "cicaborsós" fasírtot. Szerintem a neve is csábította. :) 

A cicaborsót 12 hónapos kortól lehet bevezetni a kicsik étrendjébe. Kapható konzervben és száraz verzióban is (utóbbit egy napnyi áztatás után is körülbelül két órán át kell főzni lassú tűzön). Az áztatáshoz használt vizet ki kell önteni, és friss vízben főzni. Puffasztó hatása van, bánthatja a pocakot.

chickpeas-2081395_960_720.jpg

Szeretnél hasznos tippeket, ötleteket. No meg hiteles (dietetikus által ellenőrzött) infókat kapni a babád hozzátáplálásárhoz?

Kattints ide és iratkozz fel hírlevelünkre!

Kövesd Babafalat Facebook oldalt is vagy csatlakozz a Hozzátáplálás kezdőknek FB csoporthoz!

Szólj hozzá

csicseriborsó 12 hónapos kortól