2018. máj 23.

Nehézségek a hozzátáplálás során

írta: Vámos Vera
Nehézségek a hozzátáplálás során

Amikor 5 évvel ezelőtt belevágtam a nagylányom hozzátáplálásába, olyan egyszerűnek tűnt az egész. Kaptam egy táblázatot, picit utána olvastam és belevágtam.

Aztán mikor pár évvel később a kicsinél kezdtük a hozzátáplálást enyhén szólva más volt a helyzet. Gondoltam a jó öreg Táblázat alapján haladunk – igen ám, de találtam sok táblázatot és egyik sem volt az a régi jól ismert. Sőt, szinte egyik sem volt egyforma.

Aztán elmentem a zöldségeshez, hogy vegyek almát. Hisz a nagynál is almával kezdtünk, és hát mindenki azzal kezdi. Május eleje volt és a zöldséges, amikor megtudta, hogy a pici is kapna az almából, azt mondta ne vegyem meg, mert nem magyar alma. Ilyenkor már nincs téli alma, az ideiek pedig még nem érnek és mivel nem ismeri a termelőt, így nem tudja, hogy milyen növényvédő szerrel kezelhették… Így az első zöldség, amit kapott a friss, zsenge répa volt. Ma már azt is tudom, hogy ez sem volt jó választás - a lehetséges nitrát tartalom miatt.

Ezután jött a glutén mizéria: itt is sokféle, sokszor elavult infót találtam. És azért, ha a glutén bevezetését elrontom, akkor lehet, hogy glutén érzékeny lesz a gyerekem? Mert nem mindegy, hogy mikortól adhatom és, hogy meddig kell bevezetnem, no és hogyan…

Arról már nem is beszélek, hogy lényegében a legelső étel, amit a kicsi kapott a mazsola volt. Mert a nagyobb bravúros gyorsasággal megetette.

Aztán a hűtőre tűzött becse-becse táblázatot levarázsolta valaki és kirágta a közepét, így azt sem tudtam, hogy mit vezettem már be és mit nem.

És a bakijaimról még nem is meséltem! :)

angry-2191104_960_720.jpg

Szeretnél hasznos tippeket, ötleteket. No meg hiteles (dietetikus által ellenőrzött) infókat kapni a babád hozzátáplálásárhoz?

Kattints ide és iratkozz fel hírlevelünkre!

Kövesd Babafalat Facebook oldalt is vagy csatlakozz a Hozzátáplálás kezdőknek FB csoporthoz!

Szólj hozzá

nehézségek szezonális anyai ösztön