2018. már 01.

Mire van ideje egy anyukának?

írta: Vámos Vera
Mire van ideje egy anyukának?

Érdekes dolog ez az idővel. Az időnkkel.

Baromira véges, és bárhogy megfeszülünk is: egy nap, akkor is csak 24 órából áll. Akkor is ha Anyukák leszünk. Én személy szerint 2 gyerkőc mellett realizáltam igazán az idő véges voltát (na jó, már az elsőnél is)... Mennyiszer eszembe jutott már, hogy gondtalan egyetemista koromban mi a fenét csináltam? Akkor is 24 órából állt a napom, de jobbára én osztottam be a saját időmet. Most is én osztom be, csak épp kevesebb az olyan időm, amikor saját magam van a fókuszban. És a napon központjában két cserfes csajszi áll, így több a Mi-idő, mint az Én-idő. Szóval vissza az egyetemista időre: egy átlag napon volt 2 előadásom, 2-3 gyakorlati órám, kávézgattam, tanultam, buliztam, ha volt kedvem. Pont. Ma meg (fel se tudom sorolni): reggelit kreálok, öltöztetek, hajat fésülök, főzök, takarítok, mesét olvasok, vigasztalok, gyereket furikázok oviba/bölcsibe, játszok, pelust cserélek, kutyát sétáltatok, fürdetek, altatok, visszaaltatok... Ha úgy adódik ápolónőset játszok (élesben).  

Viszont nagyon is relatív az idő. Csak úgy rohan, ha Apával kimenőn vagyunk kettesben. Amikor viszont egy bepörgött 2 évest altatok, akkor ólomlábakon vánszorog. És tényleg én osztom be az időm. Bár sokszor érzi úgy minden anyuka, hogy egy (vagy 2, 3...) gyerek a főnöke.

Már jó ideje eléggé fókuszban van nálam az idő: máshogy takarítok, hogy kevesebb idő menjen el rá; máshogy vásárolok be és főzök; meggondolom, hogy kivel, mivel töltök időt. Jobb időbeosztást igyekszek kialakítani, hisz értékes az időm.

Miért fecséreljem el, ha értékesebben is el tudom tölteni?

Rájöttem, hogy a Hozzátáplálási Segédlet ötlete mögött is az idő dolog állt. Hogy kevesebb idő menjen el a kutatásra, keresgélésre, kérdezgetésre. Hogy ne olvasgassunk a baba etetésről, hanem etetni tudjuk a babánkat. Aztán játszani vele, abban a tudatban, hogy jól csináljuk az etetést.

 hourglass-620397_960_720.jpg

Szeretnél hasznos tippeket, ötleteket. No meg hiteles (dietetikus által ellenőrzött) infókat kapni a babád hozzátáplálásárhoz?

Kattints ide és iratkozz fel hírlevelünkre!

Kövesd Babafalat Facebook oldalt is vagy csatlakozz a Hozzátáplálás kezdőknek FB csoporthoz!

 

Szólj hozzá

idő