2018. már 29.

Minőségi alultápláltság a babák nagy részénél

írta: Vámos Vera
Minőségi alultápláltság a babák nagy részénél

Jó pár éve láttam egy műsort a tévében. Rosszul táplálkozó emberekről szólt az egész sorozat. Amit én láttam, abban a részben egy fiatal felnőtt CSAK tésztát és sült krumplit evett. Pont. Ja, néha chipset is. Próbáltak bevetni mindent, hogy megkóstoljon (!) más ételeket, de pl. az epertől öklendezett. Nem emlékszem mi lett e rész vége, de konkréten küzdöttek... 

Ebben a műsorban hallottam először a minőségi alultápláltságról. Bár akkor még nem tudtam, hogy így nevezik, sőt azt sem, hogy van neve. A srácnak egy orvos vagy dietetikus közölte, hogy bár elhízott és nem látszik, de durván alultáplált. Mert tápanyagból szinte semmit nem visz be a szervezetébe, de energiából annál többet. 

Nemrég találtam egy cikket, ami szerint a magyar csecsemőket is minőségi alultápláltság jellemzi 3 éves korukig: az egészséges fejlődéshez szükséges legtöbb tápanyagból nem jutnak elegendő mennyiséghez, miközben az energia bevitel folyamatosan nő. Így lesznek elhízottak és betegesek... Ez tök szomorú! Főleg, hogy a az ilyen kicsik alulTÁPLÁLTSÁGA lényegében alulTÁPLÁLÁS. :( 

Tényleg tök egyszerű tésztát tenni a gyerek elé, mert azt tuti benyomja és nem marad éhes, mint zöldséggel, gyümölccsel kínálni. (Esetleg trükközni...) Viszont ez az életkor a legfontosabb, hogy milyen evő lesz felnőtt korára és milyen lesz az egészsége. Figyeljünk oda, hogy tápláljuk a kis testüket. Ne csak etessük. 

french-fries-218206_960_720.jpg

Szeretnél hasznos tippeket, ötleteket. No meg hiteles (dietetikus által ellenőrzött) infókat kapni a babád hozzátáplálásárhoz?

Kattints ide és iratkozz fel hírlevelünkre!

Kövesd Babafalat Facebook oldalt is vagy csatlakozz a Hozzátáplálás kezdőknek FB csoporthoz!

Szólj hozzá

így ne alultáplálás